Strona firmowa za 1000 zł powinna… mieć zdefiniowaną grupę docelową

Określ grupę docelową! Podstawy marketingu… w każdej książce na ten temat znajdziesz pewnie cały taki cały rozdział, albo dwa 🙂

Słyszysz wszędzie, by najpierw określić grupę docelową, a potem robić całą resztę… Słyszysz, wiesz jakie to ważne a i tak robisz swoje…

Tak samo jak swoich produktów, czy usług nie kierujesz do WSZYSTKICH, tak samo strona internetowa nie będzie kierowana do WSZYSTKICH.

Jaka jest Twoja grupa?

Wyobraź sobie, że sprzedajesz zabawki dla dzieci. Kto jest Twoją grupą docelową? Dzieci, które zabawkami się bawią, czy ich rodzice, którzy te zabawki kupują?

Jak widzisz, zadanie określenia grupy docelowej nie jest proste.

A teraz załóżmy, że sprzedajesz klej do protez…

Kto jest Twoim klientem? Czy ten klient w ogóle korzysta z Internetu? Czy Ty w ogóle potrzebujesz strony internetowej?

No właśnie…

Po co określać grupę docelową strony internetowej?

Tak samo, jak dostosowujesz swoją ofertę do różnych klientów, tak samo, to co będzie znajdować się na stronie internetowej, powinno być dostosowane do jej użytkowników.

Wielkość i kolor czcionki, układ menu, układ strony, kolorystyka na stronie, czytelność strony, rodzaj grafik, sposób prezentowania treści (wideo, tekst, zdjęcia), sposób kontaktu… Wszystkie te elementy będą różne, w zależności od tego, dla kogo strona jest tworzona.

Strona internetowa skierowana dla młodzieży, powinna się z nimi utożsamiać, mieć wyraziste kolory i grafiki. Tekst powinien być dostosowany do ich języka, a lepszym przekazem może okazać się np wideo.

Podobnie, jeśli stronę kierujesz do osób po 50, musisz się skupić na ich wartościach. Czcionka powinna być większa, strona bardziej kontrastowa, ale stonowana, bez zbędnych rozpraszaczy. A język oczywiście dostosowany do tej grupy wiekowej.

Przykładów jest nieskończenie wiele… oprócz wieku, grupy można dzielić na zainteresowania, region, status społeczny itd… Każda z tych grup oczekuje czegoś innego…

I teraz proste ćwiczenie. Napisz w komentarzu:
1. Jaka jest Twoja (Twojej firmy) grupa docelowa?
2. Czy Twoja firmowa strona ma określoną grupę odbiorców?
3. Czy Twoja obecna strona firmowa jest dostosowana do grupy docelowej?

Weź się ogarnij

Moje 7, najlepszych, sprawdzonych
sposobów na efektywną pracę zdalną
Do wdrożenia jeszcze dziś!



Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem