Najchętniej pewnie chciałbyś w menu umieścić wszystko, co tylko się da od razu i miało by ono kilkadziesiąt pozycji… Jeśli masz naprawdę dużo treści do przekazania, to warto zrobić więcej niż jedno menu.
W menu głównym, jak sama nazwa wskazuje, powinny znaleźć się główne działy, które dalej prowadzą do bardziej szczegółowych informacji. Poprzez „główne” działy, rozumiem też, te najbardziej przydatne użytkownikowi.
Pamiętaj, że strona główna NIE jest po to, by wrzucić na nią skrót wszystkiego co masz. Treści powinny być w przemyślanej hierarchii a dostęp do nich możliwie prosty. Mówi się, że do znalezienia dowolnej treści na stronie powinny wystarczyć 3 kliknięcia.
Znacznie gorzej, jeśli w ogóle nie masz treści, albo nie wiesz co powinieneś umieścić na stronie, ani w jakiej formie. Cóż… wchodząc na przeciętną stronę firmową mamy takie zakładki jak: o firmie, nasza oferta, cennik, galeria, kontakt. Nie wnikam, czy takie rozwiązania są dobre, czy złe, ważne by wspierały realizację celu strony. Nie ma też jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, co Ty powinieneś umieścić na swojej stronie. Prawidłowa odpowiedź zależy od Twojej specyfiki firmy i od celu strony.
Poprzez treści, mam na myśli po prostu tekst (np. o firmie, oferta itp.). Najbardziej dobijające (przynajmniej dla mnie) są teksty na stronie głównej typu: „Nasza firma istnieje od 25 lat, wszystko zaczęło się od mojego dziadka…” – a co mnie to obchodzi? Wchodząc na stronę firmową, szukam rozwiązania dla mojego problemu i korzyści dla siebie, a nie interesuje mnie historia Twojego dziadka… 🙂
Więc kto i jak powinien tworzyć teksty na stronę firmową? Pan prezes, pani Jadzia z sekretariatu, czy może warto zatrudnić profesjonalnego copywritera? Odpowiedź znów nie będzie jednoznaczna. Na pewno powinien zrobić to ktoś, kto potrafi pisać. A cenniki copywriterów nie są znowu tak wygórowane, by z góry odrzucić opcję zatrudnienia kogoś do tego zadania. W każdym bądź razie, ważne by w tekście skupić się na kliencie, na rozwiązaniu jego problemu i zmusić do do jakieś akcji – realizacji celu strony.
Jeśli zakładek jest sporo, można je uporządkować stosując rozwijane po na jechaniu menu. Od razu widoczne jest głównej menu, a po najechaniu (lub kliknięciu) na nie, rozwijają się poniżej szczegóły.
Kwestie nadmiaru informacji można również rozwiązać stosując dodatkowe menu. Kiedy menu główne jest np. poziome, na górze strony, to po wejściu w daną główną kategorię, bo boku, w pionowej kolumnie można pokazać dodatkowe opcje.
Informacje techniczne, czy też organizacyjne, jak np. kontakt, polityka prywatności, itp… nie koniecznie muszą znajdować się od razu w głównym menu. Śmiało można je wtedy osadzić w menu w stopce.
Moje 7, najlepszych, sprawdzonych
sposobów na efektywną pracę zdalną
Do wdrożenia jeszcze dziś!